Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje, że od początku 2017 roku obowiązują nowe zasady sporządzania i przesyłania miesięcznych sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie i sprawozdań o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz rocznej informacji o nieudzielaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie. Wzór sprawozdania określa załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu takiej pomocy (Dz.U. z 2017 r. poz. 120).
Rozporządzenie dostępne na stronie ISAP
Sprawozdanie o udzielonej pomocy w rolnictwie lub rybołówstwie za każdy miesiąc roku kalendarzowego przesyła się w Systemie Rejestracji Pomocy Publicznej (SRPP) −w terminie 30 dni od dnia następującego po ostatnim dniu miesiąca, w którym pomoc została udzielona.
Sprawozdanie o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie za każdy miesiąc roku kalendarzowego przesyła się w systemie SRPP − w terminie 20 dni od dnia następującego po ostatnim dniu miesiąca, w którym pomoc została udzielona.
Roczną informację o nieudzieleniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie przesyła się na formularzu określonym w załączniku nr 2 ww. rozporządzenia za dany rok kalendarzowy w terminie do dnia 7 stycznia roku następnego. Nie przesyła się informacji miesięcznych.
(Źródło: MRiRW)