Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa informuje, że kontrole na miejscu w gospodarstwach rolników zostały już zakończone. Jedynie w przypadkach, w których rolnicy odwołali się od wyników kontroli, bądź ARiMR stwierdziła nieprawidłowości, prowadzone jest postępowanie wyjaśniające. Takich przypadków jest kilkanaście w Polsce. Sprawy dotychczas niezakończone można określić jako szczególne przypadki o skomplikowanym charakterze, np. przypadki, w których prowadzone są postępowania związane z przekazaniem gospodarstwa ze względu na śmierć rolnika, rozwiązanie albo przekształcenie rolnika albo wystąpienie innego zdarzenia prawnego, w wyniku którego zaistniało następstwo prawne; sprawy, w których wpłynęła informacja o możliwości wystąpienia nieprawidłowości, czy sprawy, w których postępowanie administracyjne zostało zawieszone (na wniosek rolnika lub z urzędu, np. w związku z trwającym postępowaniem spadkowym w przypadku śmierci wnioskodawcy).
Niezwłocznie po zakończonym postępowaniu administracyjnym kierownicy Biur Powiatowych ARiMR wydają decyzje w sprawie przyznania płatności i przekazują do centrali Agencji Listy Zleceń Płatności. Niezbędny najkrótszy czas na procedowanie przekazanych List Zleceń Płatności wynosi 7-10 dni roboczych.
Jednocześnie Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przypomina, że do 30.11.2016 ponad 1,3 mln rolników otrzymało do 70% zaliczki na poczet płatności bezpośrednich, czyli prawie 10 mld zł. Cała kampania 2016 była rekordowa pod względem przekazanych w terminie dopłat dla rolników. W zakresie płatności bezpośrednich wypłacono ponad 14,5 mld zł, co stanowi 99,5% puli środków przeznaczonych na ten cel. Wypłata pozostałych płatności obszarowych, realizowanych w zakresie Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, była na podobnym poziomie jak w ubiegłych siedmiu latach.
(Źródło: ARiMR)