W odpowiedzi na wniosek samorządu rolniczego w sprawie problemów z udostępnioną przez ARiMR aplikacją e-wniosek, umożliwiającą złożenie wniosku o przyznanie płatności obszarowych (zobacz >>>), resort rolnictwa poinformował, iż o szczegółowe wyjaśnienia w tej sprawie zwrócił się do Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Jak poinformowała ARiMR w planowaniu obsługi kolejnych kampanii, brane są pod uwagę wszelkie opinie użytkowników aplikacji e-wniosek (rolników, doradców CDR, pracowników ARiMR) dotyczące pracy systemu informatycznego, a także sugestie odnoszące się do przyszłych z zmian. Na podstawie doświadczeń z poprzednich kampanii i przedmiotowych sugestii ARiMR co roku zgłasza wykonawcy zewnętrznemu wymagania, które mają na celu poprawę ergonomii aplikacji, zoptymalizowanie funkcjonalności i usprawnienie procesu wprowadzania wniosków poprzez udostępnienie środowiska przyjaznego użytkownikowi.
Poinformowano, że w kampanii 2017 wdrożone zostały funkcjonalności umożliwiające zminimalizowanie ryzyka popełniania błędów podczas wprowadzania wniosków. Wszelkie czynności dotyczące tworzenia i modyfikacji aplikacji e-Wniosek mają na celu zwiększenie zainteresowania beneficjentów składaniem wniosków w formie elektronicznej .
Ponadto, przekazano, że w 2018 będą prowadzone dalsze modyfikacje aplikacji e-Wniosek w celu jej usprawnienia, tak aby była bardziej przyjazna i intuicyjna. Jak zapewnia Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa aplikacja będzie uwzględniać nowe rozwiązania przyjazne użytkownikom oraz będzie spełniać wymagania wydajnościowe.
Jednocześnie ARiMR poinformowała, że na stronie internetowej Agencji znajdują się materiały zawierające informacje pomocne podczas wypełniania i składania wniosków.
(Źródło: KRIR)