Mając na uwadze nadesłany do Biura Krajowej Rady Izb Rolniczych wniosek Izby Rolniczej Województwa Łódzkiego w sprawie wprowadzenia do programu nauczania szkoły podstawowej – tematyki z zakresu rolnictwa, w dniu 2 marca 2020 r. Zarząd KRIR zwracił się do Ministra Edukacji Narodowej o rozważenie możliwości wprowadzenia proponowanej zmiany.
Jako samorząd rolniczy zauważamy, że młode pokolenie często nie posiada nawet podstawowej wiedzy dotyczącej rolnictwa: źródła pochodzenia lub sposobu powstawania niektórych produktów rolno-spożywczych. Uczniowie szkół podstawowych powinni mieć wiedzę np. skąd się bierze mleko, co może z niego powstać, jak wyglądają kłosy oraz ziarna zbóż, czy jak powstaje chleb. Krajowa Rada Izb Rolniczych, realizując szereg imprez promujących różnorodne artykuły spożywcze, przy których organizowane są konkursy wiedzy dla dzieci z tematyki rolniczej, coraz częściej zauważa, że dzieci biorące udział w tych konkursach, nie posiadają podstawowej wiedzy z tego zakresu. Problem braku podstawowych informacji wśród uczniów szkół podstawowych należy postrzegać jako bardzo niepokojący sygnał.
(Źródło: KRIR)