Zarząd KRIR w dniu 9 maja 2017 r. zwrócił się do ministra rolnictwa i rozwoju wsi w związku ze zgłaszanymi przez rolników problemami z działaniem aplikacji e-wniosek do składania wniosków o dopłaty bezpośrednie. Samorząd rolniczy przekazał, że rolnicy podkreślają, że procedura składania elektronicznych wniosków o dopłaty bezpośrednie za pomocą aplikacji e-wniosek jest skomplikowana i czasochłonna. Występuje także wiele błędów, których nie można skorygować w aplikacji. Ponadto, zdarzają się problemy z logowaniem, zatwierdzaniem i częstym wylogowywaniem z systemu.
Podkreślono, że pomimo faktu, że składanie wniosków przez internet za pomocą aplikacji e-wniosek jest możliwe od 2011 r. to zainteresowanie rolników tą formą składania wniosków na przestrzeni kolejnych lat jest wciąż niewielkie.
W związku z tym, zwrócono się o odpowiednie modyfikacje aplikacji e-wniosek w celu jej uproszczenia i zwiększenia jej przejrzystości dla rolników, zwłaszcza w kontekście obowiązku nałożonego przez KE na państwa członkowskie dotyczącego systematycznego wdrażania tzw. geoprzestrzennego wniosku, który w 2018 r. powinien wynieść 100% (tzn. obszar zatwierdzony dla wszystkich beneficjentów).
(Źródło: KRIR)